Bokning (kortbetalning)

  • Längre ner på sidan bokar du och kontrollerar tillgängligheten själv i bokningsformuläret (skrolla ner). 
  • Bokningshjälp (text & bild hur man bokar)
  • Incheckning: måndag, tisdag, torsdag och lördag mellan kl. 15.00-17.00 (drop-in). 
  • Utcheckning: onsdag, fredag och söndag mellan kl. 15.00-17.00 (drop-in).
  • Katthusen är öppna mellan 15.00 - 17.00 enligt bokade och inplanerade in -och utcheckningar. 
  • Vi är mycket noga med tiderna. Andra tider accepteras ENDAST om man anlitar Husdjurstaxi.
  • Minsta antal dygn som går att boka är 3-4 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal dygn är 6-8 nätter.

  • Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningsdatum, ring oss för bokning.

  • Du kan boka 120 dagar i förväg (inklusive utcheckningsdag).

  • Behöver du längre framförhållning tex för bokad resa, flyg etc. kan du kontakta oss för manuell bokning dvs vi bokar plats åt dig. Observera att manuella bokningar inte går att avboka efteråt. Betalning skall göras direkt till vårt bankgiro258-8812 (Tod Dot AB), ange bokningsnumret som referens/OCR.

  • När du bokar kan du välja andra datum (inom gällande bokningsperiod) att lämna eller hämta. Meddela detta i textfältet i bokningsformuläret. Observera att du INTE kan ändra på detta efter att bokningen är slutförd. Om du inte gör någon ändring/notering om andra datum än vad bokningen visar så gäller bokade incheckning -och utcheckningsdatum enligt slutförd reservation/bokning. Bokningskostnaden gäller alltid med bokade datum.

  • Katter från samma familj kan endast bokas i samma rum.
  • Hankatt över året måste vara kastrerad.
  • Du måste uppvisa giltigt vaccinationsintyg vid incheckningen.
  • Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.
  • Vi tar inte emot katter som måste medicineras. Kontrollera med din veterinär om du kan göra ett medicinuppehåll under kattens vistelse hos oss.
  • Om du inte fått en bokningsbekräftelse har den angivna mailadressen blivit fel. Bokningen är ändå registrerad och en kopia har skickats till oss. Kontakta oss så att vi kan korrigera din mailadress och skicka en kopia på bekräftelsen till dig.
  • Du kan anlita Husdjurstaxi för att transportera din katt/katter till oss eller hem. När du anlitar Husdjurstaxi sker transporten dagtid.
  • Det är viktigt att du tar del av våra bokningsvillkor.
Pensionatets öppetperioder - högsäsonger plus veckorna före och efter (visas med grön period under tillgänglighet).
  • Sportlovet

  • Vårsäsong 

  • Sommarsäsong

  • Höstlovet

  • Jul/Nyår

  • Incheckning: måndag, tisdag, torsdag och lördag mellan kl. 15.00-17.00 (drop-in). 
  • Utcheckning: onsdag, fredag och söndag mellan kl. 15.00-17.00 (drop-in).
Pensionatet är stängt för in/utcheckning (öppet för vistelse): Midsommarafton, midsommardagen. Julafton, juldagen, annandag jul. Nyårsafton, nyårsdagen.
Pensionatet är helt stängt i slutet av maj då vi storstädar hela pensionatet (Deep cleaning) samt september då vi har stängt för semester.
Du kan alltid kan kontrollera om det finns lediga rum ett år framåt. Klicka på "nästa" i tillgänglighetskalendern så visas kommande veckor och månader.