Bokningsvillkor

Katthusen är öppna för lämning, hämtning och besök de dagar då vi har bokade/inplanerade in -och utcheckningar:
 

  • LÄMNA mellan 19.00 - 20.00  (onsdag stängt för lämning)
  • HÄMTA mellan 15.00 - 16.00  (onsdag stängt för hämtning)  
Andra tider gäller endast vid överenskommelse.

Eftersom vi använder bokningsprogram kan vi inte använda flexibla tider.
  • Att du kan boka direkt på nätet ger dig möjlighet att boka när du vill och ger oss mertid med katterna.
  • Under högsäsong (sommarkollo, höstlov, vinterkollo, sportlov, påsk) finns ingen möjlighet att ändra ovan in -och utcheckningstider eftersom det oftast kommer ny kattgäst till samma rum. Det är därför viktigt att du kommer i tid.


 

  • Om man bokar 2 katter i ett largerum i the Barn för kortare period, kan bokningen komma att bli flyttad (i mån av plats) om vi får en förfrågan om rum för fler än 3 katter eller katter som ska stanna länge.

BOKNING och BOKNINGSBEKRÄFTELSE
 

  • Det är viktigt att du kontrollerar att du mottagit en bokningsbekräftelse till den e-mail du angivit vid bokningstillfället. Vi ansvarar inte över felaktigt ifyllda uppgifter när du bokar.
  • Skarvning mellan olika rum i bokningsprogrammet får endast göras mellan samma typ av boendeform tex The Barn singel/duo/trio - The Barn singel/duo/trio eller enligt överenskommelse.
  • Sen bokning - Om du bokar plats 14 dagar eller senare före bokat ankomstdatum skall hela bokningssumman betalas omgående.
  • Du kan avbetala bokningskostnaden om du vill, men slutbetalning skall göras senast 14 dagar innan ankomst.

OMBOKNING och AVBOKNING
Alla ändringar på redan bokade platser måste göras manuellt av oss - du måste därför maila oss om förändringar.

  • Förkortning på vistelse/datum kan göras senast 14 dagar (4 dagar under Corna epidimin) före bokat datum för ankomst. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Det går alltid att lämna/hämta katten/katterna senare respektive tidigare datum under ordinarie vistelse (informera oss om det).
  • Förlängning på vistelse/datum kan du göra vid alla tidpunkter om det finns ledig plats. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vid högsäsonger kan det vara svårare att förlänga vistelsen.
  • Avbokning skall göras skriftligen (mail) senast 14 dagar (4 dagar under Corona epidimin) före bokat ankomstdatum. Om avbokning sker senare går det inte längre att boka av och du krävs på hela bokningssumman även om katten/katterna inte nyttjar sin bokade plats (*läs vidare under sjukdom/skada). Att inte betala anses inte som en avbokning. När vi har fått skriftlig information om en avbokning bekräftas detta med ett mail (avbokningsbekräftelse) till dig.
  • Har du inte avbokat i tid skickas ingen avbokningsbekräftelse eftersom bokningen kvarstår med betalningskrav (*läs vidare under sjukdom/skada).
  • Summor som är betalda för vistelsen återbetalas alltid om avbokningen skett enligt våra villkor,
  • Vid sjukdom/skada som gäller katten/katterna och om *veterinärintyg finns för detta - kan betalningskrav upphävas, oavsett tidpunkt för avbokning - kontakta oss för mer information.

SLUTBETALNING

Slutgiltig betalning (100% av bokningen) skall betalas 14 dagar före bokat datum för ankomst. Bokar du plats 14 dagar eller senare före bokat datum för ankomst. skall därför hela bokningssumman (100% av bokningen) betalas omgående.

  • När du har bokat vistelse i bokningsprogrammet ligger bokningen ALLTID kvar med betalningsskyldighet tills du SKRIFTLIGEN mailar avbokningen till oss. Om avbokning skett enligt våra avbokningsvillkor får du en avbokningsbekräftelse tillbaka för gällande bokningsnummer. Avbokningen gäller först när vi registrerat avbokningen i bokningssystemet
  • En registrerad bokning i bokningsprogrammet skickas alltid ut i två exemplar - ett till kunden och ett till oss. Varje registrerad bokning anses alltid som en fullständig bokning. Att inte betala anses inte som en avbokning.
  • Med incheckning och utcheckning menas de dagar som du enligt bokningen ska lämna och hämta din katt/katter. Lämnar eller hämtar du din katt/katter senare respektive tidigare datum påverkar inte detta själva bokningspriset, men du måste meddela oss om detta - onsdagar har vi alltid stängt för lämning, hämtning och besök.

Att vistas i och runt katthusen.
Vi vill att alla som vistas i och runt katthusen talar tyst och väsnas så lite som möjligt. Tänk på att du är främling för alla andra katter som vistas på kattpensionatet. Barn som följer med till kattpensionatet får inte springa eller skrika. Våra gäster kan bli rädda av höga ljud och oväsen.

VIKTIGT - blanda aldrig katter från olika familjer på ett kattpensionat - även om katterna tex bor grannar och verkar kunna umgås bra utomhus, kan de börja slåss eller mobba varandra när de blir instängda i ett kattrum. 

För katternas skull förbehåller vi oss därför rätten att flytta isär katter som visar sig aggressiva, slåss eller mobbar varandra i bokat kattrum. Extra avgifter kan då tillkomma om det visar sig uppenbart att katterna inte lever tillsammans i vanliga fall.

Bokningsrabatter

Rabatter gäller för The Barn och ”large” rummen när man bokar för 2-6 katter om 22-30, 31-52 eller 53-90 dygn i följd.

Rabatten sker automatiskt om du bokar via bokningssystemet.
Vid mycket långa vistelser i övriga rum, vänligen kontakta oss för prisuppgift.

Betalning ska ske via vårt bankgiro 258-8812 (Tod Dot AB). Vänligen, ange ALLTID bokningsnummer vid betalning. Annars ser vi inte vem som betalat, det räcker inte med att du skriver kattens namn. Vi tar helst inte emot kontanter.

Prisjusteringar

Vi reserverar oss för att prisändringar kan komma att ske för platser som är bokade innan presenterade prisändringar och justeringar. Om priser justeras, görs detta i augusti och börjar alltid att gälla från den 1 september samma år.
Nuvarande priser gäller från 2018-09-01 och till 2021-08-31