Bokningsvillkor

Vi håller hög standard på Ekbackens Kattpensionat och har höga krav på vår verksamhet och katternas trivsel. Våra lämnings- och hämtningstider är fasta och ska hållas för att undvika onödig trafik i katthusen.

  • Incheckning:   19.00 - 20.00 (inom denna tid)
  • Utcheckning:  15.00 - 16.00 (inom denna tid)
Då vi har öppet bokningssystem för alla, är vi styrda av inchecknings- och utcheckningstiderna, dvs vi måste hinna städa och göra ordning rummen till nästa gäst kommer. Vi besvarar därför inte förfrågningar om andra tider för lämning eller hämtning utan hänvisar till de tider vår verksamhet arbetar efter.
  • Pensionatet är endast öppet för lämning/hämtning de dagar då vi har bokade och inplanerade in- och utcheckningar. Det är därför viktigt att du meddelar oss om ändrade planer för lämning eller hämtningsdatum. Onsdagar och lördagar är det helt stängt för besök, lämning eller hämtning.
  • Lägst antal sammanhängande nätter man kan boka under högsäsong: Sommarkollo 7 nätter och Vinterkollo 6 nätter.
  • Om man bokar 2 katter i ett largerum i the Barn för kortare period, kan bokningen komma att bli flyttad (i mån av plats) om vi får en förfrågan om rum för fler än 3 katter.
  • Tänk på att det kan förekomma förseningar med flygresor etc, ha därför marginaler för våra tider.
Från Brommaplan tar det ca: 30 minuter till oss med bil. Om du åker kommunalt är det bra om du meddelar oss detta eftersom vi kanske behöver anpassa din incheckning- eller utcheckningstid efter busstabellen.
 
  • Du ska visa giltigt vaccinationsintyg för kattpest och kattsnuva när du lämnar din katt/katter.
  • Du måste meddela oss om du kommer senare datum för lämning respektive tidigare datum för hämtning.

BOKNING och BOKNINGSBEKRÄFTELSE
Det är viktigt att du kontrollerar att du mottagit en bokningsbekräftelse till den e-mail du angivit vid bokningstillfället. Vi ansvarar inte över felaktigt ifyllda uppgifter när du bokar.

Skarvning mellan olika rum i bokningsprogrammet får endast göras mellan samma typ av boendeform tex The Barn singel/duo/trio - The Barn singel/duo/trio.

  • Sen bokning - Om du bokar plats 14 dagar eller senare före bokat ankomstdatum skall hela bokningssumman betalas omgående.
  • Du ansvarar själv över att angiven e-mail vid bokningstillfället fungerar som det ska.
  • Du kan avbetala bokningskostnaden om du vill, men slutbetalning skall göras senast 14 dagar innan ankomst.


SLUTBETALNING

  • Slutgiltig betalning (100% av bokningen) skall betalas 14 dagar före bokat datum för ankomst. Bokar du plats 14 dagar eller senare före bokat datum för ankomst. skall därför hela bokningssumman (100% av bokningen) betalas omgående.
Från och med 2018 skickas inga betalningsbekräftelser till dig, utan vi skickar i stället ut påminnelse om en betalning saknas. Tidpunkten när vi skickar påminnelse kan variera och kan därför inte ses som en påminnelse för avbokningsregeln.

OMBOKNING och AVBOKNING
Alla ändringar på redan bokade platser måste göras manuellt av oss - du måste därför maila oss om förändringar.

  • Förkortning på vistelse/datum kan göras senast 14 dagar före bokat datum för ankomst. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Det går alltid att lämna/hämta katten/katterna senare respektive tidigare datum under ordinarie vistelse (informera oss om det).
  • Förlängning på vistelse/datum kan du göra vid alla tidpunkter om det finns ledig plats. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vid högsäsonger kan det vara svårare att förlänga vistelsen.
  • Avbokning skall göras skriftligen (mail) senast 14 dagar före bokat ankomstdatum. Om avbokning sker senare går det inte längre att boka av och du krävs på hela bokningssumman även om katten/katterna inte nyttjar sin bokade plats (*läs vidare under sjukdom/skada). Att inte betala anses inte som en avbokning. När vi har fått skriftlig information om en avbokning bekräftas detta med ett mail (avbokningsbekräftelse) till dig.
  • Har du inte avbokat i tid skickas ingen avbokningsbekräftelse eftersom bokningen kvarstår med betalningskrav (*läs vidare under sjukdom/skada).
  • Summor som är betalda för vistelsen återbetalas alltid om avbokningen skett enligt våra villkor,
  • Vid sjukdom/skada som gäller katten/katterna och om *veterinärintyg finns för detta - kan betalningskrav upphävas, oavsett tidpunkt för avbokning - kontakta oss för mer information.
  • När du har bokat i bokningsprogrammet ligger bokningen ALLTID kvar med betalningsskyldighet tills du SKRIFTLIGEN mailar avbokningen till oss och fått en avbokningsbekräftelse tillbaka för gällande bokningsnummer.
  • En registrerad bokning i bokningsprogrammet skickas alltid ut i två exemplar - ett till kunden och ett till oss. Varje registrerad bokning anses alltid som en fullständig bokning. Att inte betala anses inte som en avbokning.
  • Med incheckning och utcheckning menas de dagar som du enligt bokningen ska lämna och hämta din katt/katter. Lämnar eller hämtar du din katt/katter senare respektive tidigare datum påverkar inte detta själva bokningspriset, men du måste meddela oss om detta - onsdagar och lördagar har vi alltid stängt för lämning och hämtning.

Vi tar inte emot katter som är aggressiva och utåtagerande - detta i första hand för att gästande katter på pensionatet skall respekteras och kunna känna trygghet och trivas. En aggressiv katt skapar stress och nervositet för alla andra gäster.

En katt som vid inlämndet visar på en sådan stark reaktion över att komma till en främmande miljö passar inte att lämnas bort, utan kattpassning bör i stället ske i hemmamiljö. Om vi inte kan röra oss obehindrat i kattrummet/rastgården för att kunna utföra de dagliga rutinerna, måste katten/katterna hämtas av dig eller kontaktperson - bokningssummor återbetalas då inte.

Vet man också med sig att man har fler katter som inte fungerar obehindrat tillsammans hemma eller som tidigare varit på pensionat och då mobbat eller slagits med varandra i bokat rum, skall man alltid boka minst två rum hos oss - detta för katternas skull. Extrarum, som används för akuta situationer hos oss, ska inte användas för en hel vistelse.

Enligt Länsstyrelsen skall kattpensionatets personal kunna hantera alla katter, utfodra, städa och byta i kattlådan och därmed kunna vistas obehindrat tillsammans med katterna i kattrum och rastgårdar. Detta är en förutsättning för att vi som kattpensionat skall kunna hålla en hög standard och att våra kunder och gäster
ska känna trygghet hos oss.

Att vistas i och runt katthusen.
Vi vill att alla som vistas i och runt katthusen talar tyst och väsnas så lite som möjligt. Tänk på att du är främling för alla andra katter som vistas på kattpensionatet. Barn som följer med till kattpensionatet får inte springa eller skrika. Om du inte kan garantera att medföljande barn följer vår policy, så vill vi helst att de inte följer med in till katthusen.

VIKTIGT - blanda aldrig katter från olika familjer på ett kattpensionat - även om katterna tex bor grannar och verkar kunna umgås bra utomhus, kan de börja slåss eller mobba varandra när de blir instängda i ett kattrum. 

För katternas skull förbehåller vi oss därför rätten att flytta isär katter som visar sig aggressiva, slåss eller mobbar varandra i bokat kattrum. Extra avgifter kan då tillkomma om det visar sig uppenbart att katterna inte lever tillsammans i vanliga fall.

Bokningsrabatter

Rabatter gäller för The Barn och ”large” rummen när man bokar för 2-6 katter om 22-30, 31-52 eller 53-90 dygn i följd.

Rabatten sker automatiskt om du bokar via bokningssystemet.
Vid mycket långa vistelser i övriga rum, vänligen kontakta oss för prisuppgift.

Betalning ska ske via vårt bankgiro 258-8812 (Tod Dot AB). Vänligen, ange ALLTID bokningsnummer vid betalning. Annars ser vi inte vem som betalat, det räcker inte med att du skriver kattens namn. Vi tar helst inte emot kontanter.

Prisjusteringar

Vi reserverar oss för att prisändringar kan komma att ske för platser som är bokade innan presenterade prisändringar och justeringar. Om priser justeras, görs detta i augusti och börjar alltid att gälla från den 1 september samma år. Priser och bokningsvillkor gäller från 1 september 2018 och tillsvidare.

När man väljer att boka sin katt/katter hos oss väljer man också att följa vår företagspolicy och våra bokningsvillkor.
Efter påminnelse och utebliven betalning kan ärendet komma att skickas vidare till inkasso.
Vi anlitar Handelsbankens Kredit-Inkasso AB.